​​​​Tafteeth

۰

تجهیز مطب دندانپزشکی : از طراحی تا اجرا

راهنمای جامع تجهیز مطب دندانپزشکی : از انتخاب تجهیزات تا نصب

 

 

چه در حال راه‌اندازی یک مطب دندانپزشکی جدید باشید یا بخواهید مطب فعلی خود را بازسازی کنید، انتخاب دقیق تجهیزات و طراحی داخلی می‌تواند تفاوت قابل توجهی در کارایی و پیشرفت شما ایجاد کند.

 

در اینجا چند فاکتور وجود دارد که باید هنگام انتخاب تجهیزات مناسب برای مطب خود در نظر بگیرید:

 

 

- بودجه خرید خود را تعیین کنید.

 

ابتدا، بودجه خود را مشخص کنید. کیفیت و تعداد ابزارها بودجه شما را تعیین می کنند. فراموش نکنید که هزینه های دیگری مانند طراحی داخلی و تجهیزات تخصصی را نیز در نظر بگیرید، از تجهیزات و هزینه های عمومی طراحی داخلی مطب گرفته تا تجهیزات دندانپزشکی و ابزارهای تخصصی که ابزار کار دائم و روزمره شما در طی سالیان بلند مدت است. در نتیجه شما بایستی قبل از خرید تمامی هزینه های فوق را در جدولی بصورت جامع جمع آوری کنید تا مطمئن شوید که میتوانید تمام خرید های لازم را برای مطب دندانپزشکی انجام دهید.

 

 

- اولویت های خود را تعیین کنید.

 

پرسیدن سوالاتی مانند ایمنی و راحتی تجهیزات برای کارکنان و بیماران، کیفیت ساخت قطعات و ضرورت واقعی آنها در مطب شما، به انتخاب بهتر کمک می کند. پس قبل از تصمیم گیری نهایی و اقدام برای خرید، این سوالات را از خود بپرسید.

 

 

آیا این تجهیزات برای شما، دستیاران و سایر افرادی که در مطب و کلینیک کار می‌کنند ایمن و راحت است؟

 

اولویت اول بررسی کارکرد موثر تجهیزات است. این شامل ارگونومی تجهیزات دندانپزشکی مناسب است. ارگونومی دستگاه‌ها و تجهیزات زمانی که شما تمام طول روز را صرف خم شدن روی بیماران می کنید، بسیار مهم است. مطمئن شوید که صندلی، تابوره و دیگر تجهیزات دارای ارگونومی مناسبی باشند تا بدین وسیله آرامش را برای خود و بیماران به ارمغان بیاورید.

 

 

آیا این تجهیزات برای بیمار راحت است؟

 

شما همچنین باید راحتی بیمار خود را در نظر بگیرید. پس وقت بگذارید و روی صندلی دندانپزشکی بنشینید و در تمام حالت‌ها راحتی آن را بسنجید و از دیدگاه بیماران به آن نگاه کنید. در بعضی موارد، بیماران ممکن است زمان زیادی را روی این صندلی سپری کنند و شما باید از راحتی بیمار خود مطمئن باشید. در مورد تجهیزات دیگر مانند خرید رادیوگرافی تک دندان، خرید سنسور RVG و غیره، نیز همین ملاحظات را داشته باشید.

 

 

آیا این دستگاه از قطعات با کیفیت ساخته شده است؟

 

مطمئناً با خرید تجهیزات ارزانتر می‌توانید بودجه ای را پس انداز کنید. متأسفانه، با خرید تجهیزات ارزان و بی‌کیفیت بعد از مدت کوتاهی با مشکلاتی روبرو می‌شوید. تجهیزات بی کیفیت بعد از مدتی دچار خرابی می‌شوند و در صورتی که قابل تعمیر نباشند و قطعاتشان پیدا نشوند، مجبور خواهید بود تا تجهیزات جدید را جایگزین این دستگاه‌ها کنید.

 

 

آیا واقعاً به آنها نیاز دارید؟

 

امروزه برخی از جدیدترین و بهترین تجهیزات دندانپزشکی موجود در بازار، ویژگی‌های متعددی را ارائه می‌دهند و بسیاری از آنها ویژگی‌هایی هستند که در عمل به آنها واقعاً نیازی ندارید. همین امر در مورد بسیاری از انواع نرم‌افزارهای مدیریت بیمار نیز صدق می کند. وقت بگذارید و آنچه را که واقعاً در تجهیزات دندانپزشکی به آن نیاز دارید را انتخاب و خریداری کنید.

 

 

- از تاثیر دکوراسیون در جذب مراجعین غافل نشوید.

 

دکوراسیون دلنشین مطب نه تنها راحتی بیماران را تضمین می‌کند، بلکه تاثیر مثبتی بر تعداد مراجعین دارد. بیمار در مطب دندانپزشکی باید احساس راحتی و آرامش کند و این کار بخش مهم آن به دکوراسیون مطب و چیدمان آن بر می گردد. زمانی که پزشکان این نکته را مدنظر داشته باشند باعث می شود که بیمار احساس کند که مطب بسیار تمیز و شیک بوده باعث می شود که در آینده نیز بیمار اگر نیاز به درمان دوباره داشت به مطب دوباره مراجعه کند.

 

 

- آیا بهتر است تجهیزات نو بخرید یا کار کرده؟

 

هنگامی که با بودجه محدودی کار می کنید، ممکن است مجبور شوید به فکر خرید تجهیزات کار کرده باشید. گرچه این لزوما چیز بدی نیست، اما شما باید بدانید که درگیر چه چیزهایی هستید. تجهیزات نو دارای ضمانت ساخت، پشتیبانی تولیدکننده و یا فروشنده را دارد. تجهیزات کار کرده همیشه این پشتیبانی را ندارند و همچنین اینکه چه چیزی در ازای پول خود دریافت خواهید کرد، می تواند مبهم باشد. از طرفی دیگر طول عمر تجهیزات کار کرده کمتر بوده و در مدت زمان کمتری مجبور می شوید نسبت به خرید تجهیزات جدید و جایگزین اقدام کنید، پس می تواند به نحوی منجر به افزایش هزینه های شما شود.

 

 

- تجهیزات ضروری و کمکی دندان پزشکی را بشناسید.

 

از مهمترین عوامل در تجهیز مطب، تهیه تجهیزات و لوازم مورد نیاز است، در بین این وسایل برخی کاربری ضروری داشته و برخی دیگر بعنوان عامل مکمل در بهبود عملکرد سایر موارد کاربرد دارد.

 

 

* تجهیزات ضروری مطب یک دندانپزشک عمومی

 

  • یونیت دندانپزشکی

  • تجهیزات CSR (اتوکلاو و دستگاه پک)

  • رادیوگرافی و پاراوان سربی

  • آمالگاماتور

  • لایت کیور

  • اینسترومنت ها (آنگل، توربین، ایرموتور)

     

* تجهیزات کمکی مطب یک دندانپزشک عمومی

 

  • موتور روتاری

  • فسفرپلیت و RVG

  • اپکس لوکیتور

  • دستگاه بلیچینگ

  • گوتا کاتر

  • دوربین و مانیتور

  • ساکشن های مرکزی

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید